
„Pozrite, akú veľkú lásku nám daroval Otec, aby sme sa volali Božími deťmi. A nimi sme...“ (1Jn 3,1 SEB).
Skalka je najznámejšie slovenské stredisko bežeckého lyžovania na Slovensku. Religiózny čitateľ si možno kladie otázku ako pri Trenčíne môže existovať stredisko zimného športu. Nejde však o Skalku pri Trenčíne spojenú so svätým Andrejom Svoradom a Benediktom, ale Skalku pri Kremnici nachádzajúcu sa v Kremnických vrchoch.
Vladimír Mečiar nám po svojom vládnutí v deväťdesiatych rokoch zanechal neblahé dedičstvo, ktoré sa týka pomerného volebného systému s jedným volebným obvodom pre celé Slovensko. Okrem tohto dedičstva nám tu zanechal aj iné zlé dedičstvo, a to nezmyselné administratívne členenie na umelo vytvorené kraje a okresy a jedno dedičstvo, ktoré nepriamo z tohto jedného volebného obvodu vzišlo v podobe zdeformovaných politických strán.
Jedno zamyslenie v programe Exodus 90 ma inšpirovalo k zaujímavému prirovnaniu. Budem rád, keď niekomu pomôže na jeho duchovnej ceste.
V posledné dní po zverejnení rebríčkov škôl od INEKO sa opäť najmä v médiách a na sociálnych sieťach rozbehla debata o kvalite našich škôl. Niekto sa teší, že jeho deti chodia na najlepšie(?) školy, alebo tam učí, a niekto si všimol, že školy, kde sa venujú deťom z málo podnetného prostredia a kde prebiehajú malé zázraky, asi ťažko uvidíte na prvých priečkach. Ale dobrou správou je, že aspoň na chvíľu sa pozornosť verejnosti opäť vrátila k vzdelávaniu.
Kto je dnes legitimistickým pretendentom francúzskeho trónu?
Boh si vyvolil to, čo je svetu slabé. To je priama téma druhého čítania z Prvého listu Korinťanom v túto nedeľu (1, 26-31). A nezvyčajne, keďže si väčšinou cyklus čítaní epištol žije v nedele vlastným životom, pekne zapadá do témy celej bohoslužby slova. Tá vrcholí v evanjeliu, ktoré nám podáva začiatok 5. kapitoly (vv. 1-12a) z Matúša a teda aj začiatok slávnej „reči na vrchu“, ktorej úvod tvoria ešte známejšie blahoslavenstvá. Tie predstavujú rôzne skupiny ľudí, ktorí sú pre svoju povahu a okolnosti na okraji záujmu sveta. Ježiš však práve takých považuje za šťastných – blahoslavených. Podobný pohľad nám podáva Boh aj v Starom Zákone prostredníctvom proroka Sofoniáša (2, 3; 3, 12-13), ktorý vidí budúcnosť vyvoleného národa u tých, ktorí sú pokorní a chudobní. To všetko poeticky podporujú verše Žalmu 146 spolu s responzom, ktorý obsahuje prvé z evanjeliových blahoslavenstiev.
Dnes nás naša šesťročná dcéra znova niečo naučila.
„Ľudský život sa napĺňa prostredníctvom mnohých úmrtí.“ (Sv. Bazil Veľký).
Ak máte otázku, napíšte, prosím, na diskusie@postoj.sk. Ďakujeme.