Kvóty zakryjú každé svinstvo

Písal sa rok 2008. V NR SR sa hlasovalo o Lisabonskej zmluve. Treba pripomenúť silácke reči pána premiéra, kde spojil hlasovanie o tejto zmluve s jeho zotrvaním vo funkcii predsedu vlády. Zmluva prešla parlamentom relatívne hladko. K hlasom SMER-ákov, HZDS-ákov a SNS-ákov sa pridala aj SMK. Touto zmluvou sme sa vzdali časti svojich kompetencií, upozorňoval Daniel Lipšic.

Prečo píšem o udalosti z roku 2008? No hlavne preto, lebo vďaka prijatiu Lisabonskej zmluvy má EÚ páky na presadzovanie kvót. Kvóty nepovažujem za dobré riešenie a už vôbec nie, že budeme nútiť utečencov zostať na Slovensku, aj keby chceli ísť napr. do Nemecka.

Hovoril som o tom veľa krát. Naša nesolidárna ponuka zo Slovenska na prijatie 200 utečencov bola skutočne trápna a spôsobila zvýšenie tlaku na takého riešenie. Musím tu však povedať, že kvóty sú neskutočným darom pre nášho premiéra Fica. Nič nedokáže zakryť doterajšie škandály tak dôsledne ako zmes hnevu (voči rozhodnutiu o kvótach), voči strachu (áno, voči utečencom) a prezentácie pána premiéra ako hrdinu a záchrancu záujmov Slovenska.

Nedajme sa pobalamutiť! Keby sme nemali Lisabonskú zmluvu, tak dnes nie sú kvóty. A keby Róbert Kaliňák prišiel skôr s tým, že pomôžeme krajinám EÚ s utečencami viac, nemuseli by sme riešiť tento problém. Ale chcem sa opýtať, teraz možno provokatívne - sú kvóty skutočným problémom Slovenska? Pragmaticky vzaté, Slovensko tak či tak nejakých utečencov prijme. Mohli sme si povedať, koľkých utečencom na Slovensku budeme mať. Ale zdá sa, že ten čas už je za nami. Ďakujeme, pán premiér!

Nechcem bagatelizovať súčasnú utečeneckú krízu. Chcem však poukázať na to, ako sa dá nešťastie chudákov využiť v politickej hre o priazeň voličov. Keď človek prežíva silné emócie, racionálne uvažovanie je na ústupe. A počas tohto babieho leta s tým chladnokrvne kalkuluje aj premiér Fico.

Nechcem teraz písať o našich tradičných problémoch, ako sú nízke dôchodky, vysoká nezamestnanosť či smiešna almužna, ktorú dostávajú matky na materskej dovolenke. Sú to veľmi vážne problémy, ktoré naša vláda dlhodobo ignoruje. Dnes by som rád upriamil vašu pozornosť na iné, nemám preto vhodnejšie slovo, ako - svinstvá - ktoré na Slovensku máme.

Cesta okolo Strečna - Váhostav

Cesta okolo Váhu popod krásnu zrúcaninu hradu Strečno je zážitkom. Spolucestujúci v aute môžu spokojne sledovať krásy okolitej prírody, točiaci sa Váh, krásne lesy a hory, či dva staré hrady nevyčísliteľnej hodnoty. Nuž, motoristi už takýto pôžitok z jazdy nemajú. Neustále zápchy na ceste, veľký počet havárií a najnovšie hýbajúce sa bralá, nepridávajú na šťastnej jazde. Táto cesta patrí hádam medzi najfrekventovanejšie na Slovensku a je časťou koridoru medzi Bratislavou a Košicami. Z tohto všetkého by sa mohlo zdať, že pre našu vládu je prioritou. Nuž, nie je... Výstavba diaľnice stále mešká. Nevyplatené faktúry drobným živnostníkom od molochu - Váhostavu, spôsobili aj to, že na diaľnici nemá kto robiť. A tak sa táto cesta bude preventívne zatvárať počas víkendov. Lebo padajúce skaly sú životu nebezpečné nielen pre šoférov, ale aj zasnených spolujazdcov. Ďakujeme, pán premiér.

Oravci ďakujú pánovi premiérovi

Ďalším zmätkom v doprave je cesta na Oravu. Šli ste po nej? Sem tam, nejaká rýchlostná cesta, ale stačilo, že sa pri výstavbe nejako zabudlo na jeden most a Oravci majú problém ako sa dostať domov. A nielen oni. Nešťastný most v Podbieli je na ceste do Poľska. A opäť podobný scenár ako pri Strečne. Meškajúce stavby, prázdne sľuby vlády, úsmevy do kamier, no to Oravcom nepomôže. Aspoň, že tie vlaky sú zadarmo a zdá sa, že lokálna trať medzi Kraľovanmi a Trstenou bude viac využívaná. Táto trasa je však pomalá. Rýchlej Oravskej strele trvá skoro 2 hodiny kým prejde 56 km! V roku 2015?! Aj preto sú na mieste rôzne vtipy, ktoré si hovoria miestni, už zúfalí ľudia. O tom ako z vlaku zbierajú huby, maliny či iné lesné plody alebo o tom, ako vystúpia na začiatku dediny, podoja kravu, vykopú zemiaky a vlak spokojne stihnú ešte na konci dediny. Isto, trošku prehnané. Ale aj Oravci ďakujú pánovi premiérovi.

Spokojná teta

Mať v rodine riaditeľa VŠZP je fakt terno. Hlavne ak ste jeho teta a máte dobré pero. Stačí sa podpísať pod nejaké zmluvy a prilepšenie na dôchodok, či pre vnúčatá bude. Vôbec nevadí, že sa na to museli poskladať všetci poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne. To sú drobné detaily. Ale aj v rodine riaditeľa, teda už bývalého riaditeľa, sa nájdu vďační ľudia, ktorí pekne ďakujú a majú komu. Ďakujú pánovi premiérovi.

Škandál v automobilke

VW, hádam najväčší zamestnávateľ na Slovensku sa otriasa pod emisným škandálom. Zdá sa, že podľa najnovších info, až 11 miliónov áut znečisťuje životné prostredie viac ako je povolené. Hodnota akcií podniku prudko klesá a očakávajú sa značné problémy aj na Slovensku. Nie, neprichádzam s prekvapivým odhalením, že Fico spolu s vládou po nociach montoval chybný softvér. Problém je inde. Na Slovensku máme veľké automobilky, na ktoré sú naviazané nielen pracovné miesta, ale aj ďalší subdodávatelia. Takže, ak má jedna automobilka problémy, s veľkou pravdepodobnosťou tie problémy budú mať aj jej dodávatelia. Tento škandál vypukol potom, ako sa zverejnil príchod ďalšej automobily na našu rodnú hrudu. Pozemky pri Nitre budú označené logom Landrover. Korupcia pri výkupe pozemkov je už vari tradičným slovenským folklórom. Hlavné nebezpečnstvo však vidím v našej závislosti od jedného priemyselného odvetvia. A pritom by stačilo málo. Vláda by sa podľa môjho názoru mala snažiť o diverzifikovanie priemyslu a služieb. Napríklad tak, že peniaze, ktoré dala Landroveru, mohla investovať do cestovného ruchu. Tak by sa vytvorili nové pracovné príležitosti, štátna kasa by sa napĺňala aj z výdavkov spokojných turistov a Slovensko by sa tak stalo krajším miestom. Oprava hradu Krásna hôrka nebola prioritou vlády a tak miestne zariadenia pre turistov a návštevníkov tejto atrakcie najprv živorili a následne pozanikali. Čo keby vláda bola dbala na týchto malých prevádzkovateľov a opravila strechu do roka?

Kapitán deravej lode

Celá mediálna hra Roberta Fica mi pripomína práve tento obraz. Môžeme povedať, že premiér je akoby kapitánom lode, na ktorej raz dopustil vznik dier (súhlas s Lisabonskou zmluvou). Dnes zo všetkých síl kričí o tom, ako bude bojovať za všetkých pasažierov lode a je proti kvótam. A pritom potichúčky, nebadane, robí do trupu plavidla ďalšie diery. Som si istý, že poniektorí sa týmto hlukom nechajú oklamať. Na jeho zastavenie však stačí málo. Neuveriť mediálnemu humbuku a stáť v pravde. A samozrejme,nedať mu v najbližších voľbách hlas.

K utečencom len to napíšem krátko. “Kto pomôže” považujem za výborný projekt, ktorý na dobroľvoľnej báze pomáha utečencom. A toto je jedno z rešení aj pre EÚ. Angažovať občanov, aby integrácia ľudí z iných kultúr prebehla dobrým spôsobom. A aby sa rýchlejšie prispôsobili našej kultúre a našim pravidlám. Ak sa prispôsobiť nebudú chcieť, potom pre nich ostáva len jedna cesta - tam, odkiaľ prišli...

Branislav Škripek

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo