Reakcie na svedectvo židovského lekára o koncentračnom tábore v Seredi

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Reakcie na svedectvo židovského lekára o koncentračnom tábore v Seredi

Na blog „Svedectvo židovského lekára o koncentračnom tábore v Seredi“ reagoval protestným listom riaditeľ Múzea holokaustu v Seredi p. Martin Korčok a následne otvoreným listom Doc. Ján Dudáš, DrSc.

Riaditeľ Múzea holokaustu v Seredi p. Martin Korčok adresoval svôj protestný list proti svedectvu židovského lekára Gabriela Hoffmanna portálu infovojna.sk, ktorý tiež prevzal a publikoval horeuvedené svedectvo. List p.Korčoka okrem portálu InfoVojna.sk zverejnila aj stránka Ústredného zväzu židovských náboženských obcí na Slovensku v nasledovnom znení:

List proti šíreniu zavádzajúcich informácií

Vážená redakcia,

email, ktorý píšem posielam v kópii Ústrednému zväzu židovských náboženských obcí na Slovensku. Chcem vás v ňom upozorniť, že v článku "Šokujúce svedectvo židovského lekára o koncentračnom tábore" uvádzate veľké množstvo zavádzajúcich informácií. (https://www.infovojna.sk/article/sokujuce-svedectvo-zidovskeho-lekara-o-koncentracnom-tabore-v-seredi)

Hneď prvé dve vety "V týchto koncentračných táboroch mali židia absolútnu samosprávu. Riadili chod tábora, bola tam židovská polícia, ktorá bola pánom nad životom a smrťou všetkých židovských väzňov." sú výmyslom a klamstvom.

Dáte titulok o Seredi a potom zovšeobecníte "v týchto koncentračných táboroch"... ani v Seredi, ani v žiadnych iných koncentračných táboroch nemali nikdy Židia absolútnu samosprávu. V Seredi (ani žiadnom inom pracovnom, či koncentračnom tábore na území Slovenska) nebola nikdy židovská polícia a už vôbec nie taká, ktorá by rozhodovala nad životom a smrťou všetkých židovských väzňov.

V rovnakom zavádzajúcom duchu, plnom klamstiev a poloprávd je napísaný celý uverejnený článok. Z pozície vedúceho SNM-MŽK-Múzea holokaustu v Seredi a člena Medzinárodnej aliancia pre pripomínanie holokaustu (https://www.holocaustremembrance.com/) vás upozorňujem, že vami podané informácie vedú k šíreniu nenávisti a urážok na internete. Žiadam vás preto o uvedenie pravdivých informácií, alebo odstránenie článku z vašej webovej stránky.

S pozdravom,

Martin Korčok
riaditeľ Múzea holokaustu v Seredi

 

Na list Pána Korčoka reagoval Doc. Ján Dudáš, DrSc. otvoreným listom, ktorého časť tu zverejňujem:

List docenta Dudáša šéfovi Múzea holokaustu v Seredi, ktorý žiadal InfoVojnu odstrániť článok o svedectve židovského lekára z koncentračného tábora

Pán vedúci dr. Korčok,

prečítal som si spomienky MUDr. G. Hoffmanna na židovský pracovný tábor v Seredi na portáli Infovojny ako aj Vaše stanovisko ako vedúceho “Sereďského múzea holokaustu“. 

1) Obrovsky ma prekvapilo, že Vaše vyjadrenia sú púhe odsudzujúce tvrdenia bez dôkazov a že ako PhDr. a navyše PhD. ste sa nezmohli ani na jeden argument na podporu Vašich tvrdení, dokonca ani na jediný forenzný dôkaz Vašich tvrdení.

2) Samotní židovskí autori pôvodom zo Slovenska podali ďalšie svedectvá. Napríklad slovenský historik židovského pôvodu I. Kamenec písal o židovských pracovných táboroch v Seredi, Novákoch: „V židovskom pracovnom tábore v Novákoch mali poľnohospodársku výrobu na 15 hektároch pôdy. Slúžila na zásobovanie zeleninou a živočíšnymi produktmi. Postupná konsolidácia a upevňovanie hospodárskeho postavenia tábora dovoľovali vybudovať v ňom niektoré sociálne zariadenia, ktoré by sme asi ťažko našli v podobných židovských inštitúciách na európskom území kontrolovanom fašistickým Nemeckom. V roku 1944 boli v nováckom pracovnom tábore už vaňové kúpele, plavecký bazén a športové ihrisko. Veľkou zvláštnosťou židovských pracovných táborov bolo to, že sa v nich zriadili detské jasle, opatrovne a obecné školy. Táborovú školu prebralo do svojej kompetencie ministerstvo školstva a národnej osvety, čo dalo škole podklad k legálnej platnosti. Okrem toho sa v nováckom tábore pre 14 až 16 ročných zaradencov usporiadali odborové kurzy v rozličných remeselníckych odboroch a dospelí príslušníci navštevovali pravidelné kurzy slovenského jazyka. Pre prestarlých príslušníkov tábora sa zriadil v Novom Meste nad Váhom starobinec. Nespornou zvláštnosťou tábora v Novákoch bolo aj to, že sa tu usporadúvali bohoslužobné obrady židovské i kresťanské.” (Kamenec 1966).“

Alebo „americký“ historik židovského slovenského pôvodu tvrdí: „Judaisti si do táborov priniesli svoje remeselnícke nástroje a stroje, napríklad do Novák desiatky šijacích strojov. Z mestečiek ako Prievidza a Topolčany neďaleko Novák prešli celé komunity dobrovoľne do tábora. Vytvorili si dramatický krúžok, postavili bazén a športové zariadenia na ľahkú atletiku. Judaisti mali vlastnú samosprávu, aj políciu a vo Vyhniach členovia judaistickej polície spolupracovali s Pracovnou skupinou, zadovážili si zbrane aj s pomocou ľudí z nováckeho tábora a schovali ich na tajné miesta (boli objavené, keď SS ovládla tábor po bystrickom povstaní)”. (Jelinek, Ješajahu Andrej, (2009). Dávidova hviezda pod Tatrami, Praha, Vyd. J. Mlynárika 2009, s. 494, ISBN 978-80-904134-3-6., s. 343, 357).

Podľa týchto svedectiev pojem holokaust v Seredi je mytológia v rozpore so skutočnosťou, de facto je to múzeum niečoho, čo v Seredi neexistovalo. Je to ústretový krok rasistickému antihumánnemu sionizmu. V roku 1975 Valné zhromaždenie Organizácie Spojených národov schválilo rezolúciu č. 3379, ktorá sionizmus označila za formu rasizmu (https://sk.wikipedia.org/wiki/Sionizmus). Bolo designované ako kyjak na rozmýšľajúcich ľudí hľadajúcich pravdu. Náboženstvo tzv. holokaustu je realizované na spôsob „Alenky v ríši divov“ nedovzdelanými a luhajúcimi osobami. Skutočné utrpenie  židov i nežidov reprezentuje vedecké dielo (Rudolf, Germar (2015). Přednášky o holokaustu – Sporné otázky pod křížovým výslechem, Praha, Vydavatelství A. B. Bartoš 2015, s. 427, ISBN 978-80-905861-4-7).

3) Navyše absenciu dôkazov nahrádzate i vyhrážkami na detský spôsob „...posielam kópiu Ústrednému zväzu židovských náboženských obcí na Slovensku“ (význačný nátlakový orgán pri absencii intelektuálov vo verejných funkciách deviantného politického systému, v ktorom vládnu amatéri ) ako „člen Medzinárodnej aliancie pre pripomínanie holokaustu (https://www.holocaustremembrance.com)“ - aliancie známej bojovníčke proti slobode slova a proti pravde o skutočnom utrpení výnimočne len židov počas WWII, čo sú antihumánne a antiintelektuálne prejavy, prejavy skutočného extrémizmu...“

S pozdravom
Doc. Ján Dudáš, DrSc.
1.8.2019

 

Zvláštne správanie redakcie Postoj

V priebehu novembra 2019, kedy mal blog vyše 400 zdielaní na FaceBooku, redakcia Postoj tento počet vynulovala. Do redakcie som zaslal mail (2.12.2019) na adresu  redakcia@postoj.sk s žiadosťou o vysvetlenie, nereagoval nikto. Moja následná návšteva redakcie Postoja „naslepo“ s cieľom si to vysvetliť osobne, skončila vo dverách redakcie s tým, že teraz nikto nemá čas, čo aj chápem, získal som tak aspoň odporučenie na kontakt mucka@postoj.sk , kam mám napísať. Tak som znova napísal ( 11.12.2019) a dodnes nemám žiadnu reakciu zo strany redakcie Postoj.

Vynulovanie počtu FB zdieľaní (ktoré bolo okolo 600) sa udialo aj na článku: https://blog.postoj.sk/26324/svedectvo-katolickeho-knaza-o-masakri-obcanov-slovenskeho-statu

K tomu ešte dodám, že nejde o moje ego, ale o princíp.

Čo ma ďalej prekvapilo: Antonovi Seleckému, vďaka ktorému vzniko a sa zachovalo svedectvo Gabriela Hoffmanna, redakcia Postoj 29.11.2019 zablokovala prístup do systému Disqus na zadávanie komentárov:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10214242948220457&set=a.10201120080556967&type=3&theater 

Anton Selecký sa stáva disidentom v dvoch režimoch za sebou. Niet divu, keď aj ten súčasný smeruje do totality. 

 

Zdroje:

List p.Korčoka je dostupný tu: https://www.uzzno.sk/list-proti-sireniu-zavadzajucich-informacii

a tu (v spodnej časti stránky): https://www.infovojna.sk/article/sokujuce-svedectvo-zidovskeho-lekara-o-koncentracnom-tabore-v-seredi

Celý list p. Dudáša je dostupný tu: https://www.infovojna.sk/article/list-docenta-dudasa-sefovi-muzea-holokaustu-v-seredi-ktory-ziadal-infovojnu-odstranit-clanok-o-svedectve-zidovskeho-lekara-z-koncentracneho-tabora

Titulná fotografia je z obálky knihy: Gabriel Hoffmann a Ladislav Hoffmann: „Katolícka cirkev a tragédia slovenských židov v dokumentoch“

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo