Najlepšia kampaň sveta, alebo porno-prísľuby

Najlepšia kampaň sveta, alebo porno-prísľuby
Tieto dni je v predaji kniha „Láska žije offline“, ktorej som spoluautorka. Dovoľujem si z nej postupne zverejniť krátke úryvky, začínam tým, ktorý sa mi písal najľahšie: o porno-marketingu.
8 minút čítania 8 min
Tlakový hrniec, n.o.
Tlakový hrniec, n.o.
Sme tím kreatívcov a lektorov. Veríme, že aj dnešní mladí ľudia majú sen a potenciál žiť v kvalitnom životnom vzťahu s dobrým partnerom. Dúfame, že vďaka našej práci budú mať študenti lepšiu šancu uspieť v tomto sne. Lebo na láske a vzťahu skutočne záleží !

Foto: Sídlo firmy Mindgeek, majiteľov najznámejších porno stránok, kde pracujú ich špičkový marketéri.

Začiatok úryvku z knihy Láska žije offline:

Grafický dizajn, ktorému som sa profesionálne venovala, ma vcelku dobre vyškolil v marketingovom rozmýšľaní. Počas rokov ma oslovilo mnoho klientov s tým, že chcú predať produkt a ja som mala vymyslieť kampaň, ktorá by presvedčila časť verejnosti, aby si produkt kúpila. Najdôležitejšia bola otázka „komu to chcete predávať?“.

Ak som mala osloviť deti, vybrala som si grafiku a slová, ktoré zapôsobia na deti, no mala som na pamäti, že kampaň musí byť rovnako atraktívna pre rodičov. Zacieliť správnu cieľovú skupinu je pre marketéra kľúčové. Rovnako dôležité je porozumieť, čo túto cieľovú skupinu baví, ako sa správa, po čom ľudia v tejto skupine túžia, čoho sa obávajú a čo im chýba. Marketér musí porozumieť ľuďom.

 

Najlepšia kampaň sveta

V meste Montreal v Kanade je vysoká presklená budova firmy Mindgeek, ktorá predáva filmy a krátku videoprodukciu na mnohých webových stránkach, ktoré spravuje. V tejto presklenej budove je podlažie za podlažím naplnené expertmi v marketingu, ktorým sa skutočne darí. Firma ročne zarába okolo 500 miliónov dolárov, čo naozaj nie je málo. Svetoví experti v IT, dizajne, kódovaní a marketingu deň a noc usilovne rozmýšľajú o tom, po čom túžia ľudia v ich cieľových skupinách. Ako ľuďom hodiť háčik tak, aby sa chytili, aby si ich videá pozreli a krátko nato za ne začali aj platiť? Čoho sa ľudia v ich cieľovke boja, po čom túžia? Ako im ponúknuť produkt tak, aby sa im zdalo nevyhnutné kúpiť ho?

Predávajú nádherný fiktívny svet, z ktorého sa veľmi neoplatí vystupovať, pretože reálny svet je náročnejší a komplikovanejší. V tomto fiktívnom svete majú diváci plnú kontrolu nad svojím mileneckým životom. Majú nezávislosť od vzťahov. Autonómiu, rešpekt, nevyčerpateľný výber partnerov, pri ktorých neriskujú odmietnutie. Svet nekonečného dobrodružstva sprevádzaného adrenalínom a zakončeného orgazmom. No proste nekúp to! Svet porna.

Na ich marketingové stratégie som si posvietila a musím povedať, že sú geniálne. Sú nebadané, podprahové a sľubujú zbaviť nás našich najväčších strachov, ako je strach z odmietnutia, zlyhania, samoty…

Viac sa dozviete vo výročných správach tejto firmy.

„Ženy sú čoraz väčšia časť nášho publika, čo je, dúfame, preto, lebo sa viac venujú sebaukájaniu. To je dobrá správa, pretože to znamená, že ženy prevzali vládu nad svojou sexualitou, objavujú svoje telá a identifikujú, čo sa im páči. Čím menej hanby a tabu okolo ženskej sexuality, tým viac objavovania.“

Medzi riadkami: To, či ženy mohli alebo nemohli doteraz zažívať slasť, záležalo na ich partneroch, čo je vraj zlé. Tomu je našťastie koniec, pretože ženy konečne prevzali vládu nad svojou sexualitou a nie sú už na partnerov odkázané. Totiž vďaka pornu začínajú viac masturbovať a tým si viac užívať. Porno im nielen nahrádza mužov, ale vďaka nemu ženy prichádzajú na to, čo sa im vlastne páči. Potrebujú teda porno, nie mužov.

---

„Je pravdepodobné, že tento rok bude výraz ,trojka‘ vyhľadávanejší. Je to preto, že mnoho párov bolo izolovaných iba so svojím partnerom. Keď pár spolu trávi tak veľa času, dáva zmysel, keď začne rozmýšľať nad tým, ako urobiť svoj vzťah vzrušujúcejším.“

Medzi riadkami: Pár, ktorý spolu trávi dlhý čas, vraj potrebuje porno nato, aby mal aj naďalej dobrý sexuálny život. Bez porna a predstáv o „trojke“ je dlhodobý partnerský sexuálny život vraj nudný.

---

„To, že vidíme nárast vyhľadávania výrazu ,ako na to‘ (v angličtine how to) poukazuje na to, že ľudia sa konečne cítia slobodnejší v objavovaní spôsobov, ako vylepšiť svoj sexuálny život. Keďže rozprávanie o sexe bolo tak dlho tabu a ľudia sa nemali kde o sexe učiť, vzťahy tým utrpeli. Verím, že odkedy tu máme pandémiu, páry si viac uvedomujú, že potrebujú viac pomoci vo svojich spálňach, a preto častejšie vyhľadávajú informácie. Ľudia chcú vedieť, ako si lepšie užívať sex.“

Medzi riadkami: To, že narástlo vyhľadávanie výrazu „ako na to“, nemá nič spoločné s tým, že na pornostránky chodí počas pandémie oveľa viac detí. Vraj za to môže vyhľadávanie od dospelých párov, ktoré sú počas pandémie náhle také neschopné, že nevedia, ako má prebiehať sex.

Koniec úryvku z knihy


Pre mňa ako niekoho, kto sa už niekoľko rokov rozpráva s mládežou o pornografii počas preventívnych programov, ktoré pre nich robím, je fascinujúce pozorovať, že nevedomky opakujú presne to, čo je napísané vo výročnej správe tejto firmy. Viete koľkokrát som už od študentov počula, že porno je dobré pozerať, ak je pár spolu dlho a chcú si okoreniť svoj sexuálny život? Alebo že porno je dobré na to, aby človek objavil svoje fantázie? Alebo že ženy by nevedeli bez porna dosť dobre masturbovať? Predpokladám ale, že žiaci výročné správy neštudujú. Ako je teda možné, že vedia, čo sa tam píše?

Celé je to naopak. Porno marketéri vedia, čo mládež hovorí o sexe. Vedia čoho sa mladí boja a po čom túžia. Ubezpečia ich, že s pornom ich sexuálny život nikdy nebude nudný a zároveň im splnia sny, nech by boli akékoľvek. Sú to predsa dobrí marketéri, ktorí dobre poznajú svoju cieľovú skupinu. No nie sú tí marketéri dojemne starostliví?

Skutočnosťou je, že mnohí ľudia, ktorí porno dlhodobo sledujú budú síce parádni v pozeraní sa na sex, ale budú úbohí vo vykonávaní sexu. Ale o tom nabudúce, v nasledujúcom blogu.

_____

Ak sa vám páči práca Tlakového hrnca a prajete si, aby sme sa dostali do viacerých škôl, pridajte sa k nám. Naša organizácie žije do veľkej miery z podpory darov od verejnosti. Na to, aby sme mohli rásť, potrebujeme vašu podporu, ktorú nám môžete poslať TU.

Ďakujeme.

_____

Autorkou blogu je Lívia Halmkan, riaditeľka organizácie Tlakový hrniec, n. o.

_____

Zobraziť diskusiu
Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk

Exkluzívny obsah pre našich podporovateľov

Diskusia k článkom je k dispozícii len pre tých, ktorí nás pravidelne
podporujú od 5€ mesačne alebo 60€ ročne.

Pridajte sa k našim podporovateľom.

Podporiť 5€
Ttoto je message Zavrieť