Reklamou proti Bohu

"Pravdepodobne neexistuje Boh. Takže prestaňte sa trápiť a tešte sa zo života." Takýto slogan sa nachádza na 800 autobusoch vo Veľkej Británii a ocitne sa na 1 000 reklám v londýnskom metre. V pozadí akcie, nazvanej Kampaň ateistických autobusov, stojí známy spisovateľ a odporca existencie Boha Richard Dawkins, filozof A. C. Grayling a Britská humanistická akcia. Informoval o tom denník International Herald Tribune 7.januára 2009.

Podľa IHT vyprovokovala iniciátorov kampane reklama na kresťanskú webstránku používajúca biblický motív. Dawkinsovi sa ale nepáčilo, že je tam slovo "pravdepodobne". Ako vtipne poznamenáva IHT, kampaň by sa nemala volať "ateistický", ale "agnostický" autobus. Slovíčko "pravdepodobne" však pravdepodobne umožnilo splniť britské reklamné štandardy. Metodisti túto ateistickú kampaň chápu ako výzvu a ako šancu diskutovať o Bohu. I tak še da.


Na túto aktivitu reagoval aj Carl Olson, ktorý vytvoril obrázok "ateistického busu" so sloganom "Pravdepodobne neexistuje zmysel existencie. Tak prestaň sa strachovať a uži si svoj nezmyselný život."

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo