Zdieľať
Tweetnuť
Kopírovať odkaz
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Blog
19. marec 2014

Registrované partnerstvo Slovenska s komunizmom

Väčšina našich registrovaných voličov 15.3.2014 ukázala, že prinajmenšom v spoločensko-politickom živote sú inak než kresťansky orientovaní, že praktický konkubinát Slovenska s komunizmom je silnejší, než formálne manželstvo s kresťanstvom. Druhé kolo ukáže aj to, nakoľko sa prostredníctvom vyvolené...

Väčšina našich registrovaných voličov 15.3.2014 ukázala, že prinajmenšom v spoločensko-politickom živote sú inak než kresťansky orientovaní, že praktický konkubinát Slovenska s komunizmom je silnejší, než formálne manželstvo s kresťanstvom. Druhé kolo ukáže aj to, nakoľko sa prostredníctvom vyvoleného prezidenta potvrdí a prehĺbi registrované partnerstvo s komunizmom, ktorým sa oslabí ústavne – formálna demokratická orientácia Slovenska.


Zanedbanie dobrého


Človek a národ je kresťanský alebo komunistický podľa toho, ako koná, aké hodnoty, morálku, politikov si zvolí. Nekresťansky konala väčšina občanov Slovenska. Ten, kto má možnosť vykonať niečo dobré, napríklad zlepšiť ťažký život svojich blížnych, a nespraví to, hreší zanedbaním dobrého. Kto má možnosť zabrániť zlu, napríklad okrádaniu chudobných, a nezabráni, stáva sa spoluvinníkom. Pápež František 16.9.2013 povedal, že „Podľa sociálnej náuky cirkvi je politika jednou z najvyšších foriem milosrdnej lásky, pretože je to služba obecnému dobru. … Nikto z nás nemôže prehlásiť „to sa ma netýka, lebo vládnu tí druhí“ … Nie, som zodpovedný za ich vládu a musím sa čo najviac snažiť, aby vládli dobre. Musím sa tiež čo najviac zúčastniť politického života, nakoľko je to pre mňa možné.“ Každý môže v slobodných voľbách dať hlas podľa kritérií zdravého rozumu a prirodzenej spravodlivosti. František odpovedal aj na námietku kvality politikov: „Vládcovia sú možno hriešnici, tak ako Dávid. … Dávajme teda to najlepšie, čo máme – nápady, podnety, ale hlavne modlitbu. Za vládcov … aby nás dobre spravovali, aby viedli našu vlasť.“ Z uvedeného vyplýva, že väčšina občanov Slovenska tým že nešla voliť konala proti učeniu cirkvi.


Neschopnosť rozlišovať


Druhou neradostnou skutočnosťou je všeobecný nedostatok politickej gramotnosti, a neschopnosť rozlišovať. Nikde som nevidel, že by niekto porovnával sľuby a program prezidentských kandidátov so skutočnými právomocami prezidenta. Toho sa najlepšie držal P. Hrušovský, kandidát Ľudovej platformy (KDH, SDKÚ a Most-Híd) Jemu však uškodilo: Za 1. nesprávne načasovanie dohody KDH so Smerom o zmenách v ústave, ktorú niektorí označovali ako „zradu“ pravice. Za 2. to, že pre väčšinu voličov je málo výrazný a presvedčivý. Názoru, že táto dohoda so Smerom je prípravou na budúcu koalíciou so Smerom pomohlo opakované koketovanie s takouto alternatívou od čias vzniku prvej vlády R. Fica a odchodu F. Mikloška a spol. z KDH.


Ostatní kandidáti skôr všeličo kritizovali, alebo sľubovali veci, na ktoré má kompetencie vláda a parlament. Málokto bral do úvahy aké sú základné kompetencie prezidenta: 1. Ten zákon netvorí, ale iba podpisuje, a aj v tom ho môže parlament prehlasovať. 2. Prezident menuje sudcov a prokurátorov, zvlášť do vedúcich funkcií. Tým ovplyvňuje stav justície, ktorý je na Slovensku katastrofálny hlavne preto, že sú v ňom zabetónované komunistické štruktúry, morálka a spôsoby. To vplýva na morálku národa rovnako zle ako na mieru korupcie a rozkrádania národného majetku. Pred Najvyšším a Ústavným súdom končia aj spory ohľadne rodiny, ochrany života a výhrady svedomia.


Kritéria pre politiku a prezidenta


Pred voľbami niektorí aktivisti za ochranu života a rodiny dlho rozoberali formulácie jednotlivých kandidátov na otázku či by podpísali zákon o registrovaných partnerstvách. Tieto diskusie boli viac teoretickou morálno-etickou diskusiou na úzku tému, než hľadaním zvolitelného kandidáta, ktorý môže v rámci kompetencií prezidenta zlepšiť biednu úroveň našej politickej kultúry, spravodlivosti a obecnej morálky. Ján Pavol II. aj Benedikt XVI. v encyklikách a príhovoroch opakovane hovoria, že hlavnou úlohou politiky a vládcov je úsilie o spravodlivosť, boj proti korupcii, všeobecný rozvoj, slobodu a ľudské práva. To potvrdil aj pápež František v exhortácii Evangelii gaudium, kde k tomu pridal len väčší dôraz na potreby slabých, chudobných a vydedených. Samozrejme skutkami a nie slovami a sľubmi socialistických istôt. Podstatnou súčasťou tohto je samozrejme aj ochrana života a prirodzenej rodiny. Ale vybrať ako jediné kritérium na prezidenta jeho vyjadrenie či by podpísal nejaký zákon o úplnom zákaze interrupcií alebo registrovaných partnerstiev je chyba. Navyše, keď je neznáma formulácia zákona a ten musí najprv schváliť parlament. Nerozumné a nespravodlivé je použiť toto kritérium iba na jedného kandidáta či kandidátku.

Inzercia


Niektorí tvrdili, že ten, kto chce podporiť kresťanské hodnoty a ochranu rodiny, musí voliť Čarnogurského, a voľba Procházku je takmer liberálnym odpadlíctvom. Aj vďaka takýmto postojom je protikandidátom bývalého komunistu R. Fica podnikateľ Kiska, ktorého otec to ako komunista dotiahol na podpredsedu ONV, sám sa pred r. 1989 hlásil do KS, a už od r. 2002 spolupracoval so scientologickou sektou.


Ľudový komunizmus


Voľby ukázali, čo chce väčšina. Do druhého kola sa dostali kandidáti, ktorí najviac sľúbili, pričom otázky etické, morálne, kultúrne či náboženské hrali mizivú úlohu. R. Fico vyhral pre tie isté sľuby a mýty o sociálnych istotách ako v parlamentných voľbách. U A. Kisku to boli prevážne dva faktory: Prvým, ktorý pôsobil aj pri voľbe M. Kotlebu, bolo sklamanie z politikov a jestvujúcich politických strán. Druhým bol motív „dobrého anjela“, ktorý pomáha a rozdáva chudobným. Otázka odkiaľ na to jeden aj druhý berie, a kto, kedy a ako to skutočne zaplatí, je pre väčšinu rovnako zanedbateľná ako morálne kritéria a politická minulosť. To tu spolu so slabou kultúrnou vzdelanosťou a rozhodovaním na základe emócii a nie racionálneho skúmania funguje už najmenej 75 rokov. Podľa kritéria zdanlivého okamžitého pokoja a materiálneho zabezpečenia mnohí schvaľovali vojnový Slovenský štát (V. Jukl), a prijali „gulášový komunizmus“, keď „... Modlitebné knižky v niektorých našich domácnostiach stáli na tej istej poličke ako stranícke knižky.“ (arcibiskup C. Vasiľ) Toto uprednostňovanie materiálnych kritérií zhodnotil pápež František takto „»Nemôžete slúžiť Bohu i mamone«. To by bol komunizmus, nie? To je číre evanjelium. Toto sú Ježišove slová.“ (20.9.2013)


Od komunizmu k scientológii a gender ideológii


Aj vďaka nerozumnosti kresťanov a nesvornosti pravicových politikov sme znova prišli o možnosť zvoliť kresťansko - demokraticky orientovaného prezidenta. Z hľadiska spravodlivosti a demokracie je však medzi R. Ficom a A. Kiskom podstatný rozdiel, podobne ako bol medzi I. Radičovou a I. Gašparovičom. Základným princípom demokracie je oddelenie zákonodarnej, výkonnej a súdnej moci, pričom pri parlamentnej demokracii by mal byť prezident nadstraníckou kultúrnou a morálnou autoritou. R. Fico od svojho vstupu do Komunistickej strany prenasledujúcej cirkev a porušujúcej základné ľudské práva nikdy nebol nadstranícky. O morálnej autorite ani nehovoriac. A pokiaľ ide o kresťanské hľadisko, tak vláda strany Smer-SD podporuje homo- a gender agendu legislatívne aj finančne. Všetci jej poslanci za tieto programy hlasujú v europarlamente. Kiska sa dnes ku scientológii nehlási, ale Vláda Roberta Fica nenávratne poskytla 185.000 eur firme Ing. Michala Homzu, ktorý je hrdým a popredným scientológom. Sumou 48.722 eur podporili túto firmu v účasti na výstavách po svete.


Kritérium demokracie


Viacerí sa divili, prečo R. Fico kandiduje na prezidenta, keď ako premiér má väčšie právomoci. Niektorí dokonca odporúčali voliť ho s tým, že bez neho sa rozpadne vláda aj Smer. Aj M. Hanus v povolebnom komentári napísal, že prezidentskej kandidatúre úradujúceho premiéra, ktorý je na vrchole síl, moci a v skvelom politickom veku, chýba politická logika. (.týždeň, 17.3.2014) To je omyl. Prezident má menšie právomoci ako premiér. Keď však fakticky riadi stranu, ktorá pomocou väčšiny v parlamente tvorí zákony a menuje, kontroluje a odvoláva vládu, tak má vlastne zlúčené právomoci premiéra aj prezidenta. Po volebnom víťazstve Smeru v r. 2012 povedal J. Čarnogurský, že je to vlastne dobre, lebo Slovensko potrebuje stabilnú vládu. Na moju námietku, ako sme dopadli po 40 ročnej stabilnej vláde Ficovej rodnej komunistickej strany v porovnaní s nestabilne demokratickým Rakúskom pohrdlivo odvetil, že to už dnes nikoho nezaujíma. Keď sa Fico stane prezidentom, jeho vláda bude ešte stabilnejšia.


Strana Smer je vládou jedného muža – R. Fica podobne ako bolo HZDS stranou V. Mečiara. Tento spolok má zo svojej vlády také výhody, že nebude mať žiadne dôvody, aby sa vlády vzdal. Fico ako prezident sa bude môcť vyhovárať, že nesplnil predvolebné sľuby a formálne nenesie za nič zodpovednosť, aj keď cez faktické riadenie Smeru bude mať moc. Výhovorky mu u mnohých prejdú ešte lepšie, ako keď sa za svojej prvej vlády vyhováral že on - premiér- nenesie žiadnu zodpovednosť za nástenkové tendre, kauzu emisií a ďalšie miliardy rozdané cez garážové firmy a iné machinácie zbojníkom rôzneho druhu. A nakoniec nezabudnime na Gorilu, Coca-colu a amnestie, na ktoré Mečiarovi stačilo niekoľko dní vo funkcii prezidenta.

Odporúčame

Blog
Rodinná politika Ficovho Smeru

Rodinná politika Ficovho Smeru

R. Fico s ohlásením kandidatúry za prezidenta objavil svoje kresťanské korene, o ktorých dovtedy nikto netušil, a ktoré jeho rodná komunistická strana likvidovala. Potom sa stal veľkým zástancom rodiny, ku ktorej sa jeho strana Smer stavia úplne ináč ako kresťania. Jeho Strana a vláda je prorodinná ...

Blog
Kto sa (ne)stane prezidentom?

Kto sa (ne)stane prezidentom?

Je po prvom kole prezidentských volieb a Slovenskom dnešných dní rezonuje otázka: „kto sa stane novým prezidentom?“ Prvé kolo skončilo víťazstvom až troch kandidátov: prvý síce zvíťazil, ale jeho len tesné víťazstvo má „kyslú“ príchuť obavy možnej budúcej prehry, víťazstvo druhého je nielen víťazstv...

Blog
Cigáni, potkany, Moldava nad Bodvou

Cigáni, potkany, Moldava nad Bodvou

V piatok 7. marca som rozprával s dámou, ktorá sa narodila v roku 1930. Hovorila mi o živote v kláštore v Pezinku v čase komunizmu. Je jednou z posledných žijúcich rehoľných sestier sv. Vincenta de Paul, ktoré tam žili v čase, keď medzi internovanými bol aj pomocný biskup spišskej diecézy Štefan...