Parkovacia politika v bratislavskej Petržalke funguje naplno. Gratulujem!

Je to veľký úspech tejto mestskej časti, o to viac, že sa začala pripravovať len pred pár mesiacmi.

Petržalskú radnicu na čele s jej starostom Ján Hrčkom, skvelým komunálnym politikom, ktorý pracuje pre ľudí, tak ako to sľuboval, je radosť sledovať. Dokázal to už pri nástupe do funkcie starostu, keď odmietol zvýšenie platu. Ale, samozrejme, že nie preto je skvelý. Sledujem ho už roky ako mestského protikorupčného poslanca. Ako jednu z prvých priorít si dal spustiť parkovaciu politiku, aby obyvatelia Petržaky, ktorý tu platia dane, neostali občanmi druhej kategórie, ale naopak sa cítili konfortne a mali kde zaparkovať. 

Nepochyboval som, že koniec roka roka 2019, tak ako avizoval, bude tým dátumom spustenia. Čo predchádzalo celému tomuto procesu? Stačilo niekoľko mesiacov naozajstnej - iste tvrdej - práce, nie tárania v médiách a na sociálnych sieťach, ľutovania sa a opäť sľubovania, že čo všetko chceme robiť, ale ako sa teraz nedá, ale bude sa dať, koľko hodín im zaberá práca - ako to vidíme u iných komunálnych bratislavských politikoch, vlastne až na výnimky, u všetkých. 

Niekoľko predchádzajúcich mesiacov, konkrétne september až december, stačilo na to, aby zmapovali sa všetky parkovacie miesta. Vyšly hrozivé čísla, Petržalka má v dispozícii viac ako 37 000 parkovacím miest, z tých je viac ako 17 000 obsadených obyvateľmi Petržalky a viac ako 16 000 mimobratislavskými autami, ostatné sú v prenájmoch. Som Bratislavčan, nie som Petržalčan, ale ako každý mám v Petržalke rodinu. Ale aby som bol objektívny, prechádzal som tieto dni nového roka ulicami Petržalky a pýtal som sa ľudí, ktorí vystupovali z áut, parkovali, ľudí, ktorí prichádzali z lyžovačiek, pýtal som sa vodičov Dopravného podniku mesta Bratislavy. Všetci zhodne tvrdia, že parkovacia politika v Petržalke sa podarila. Dokonca vodič bratislavskej MHD pôvodom z Púchova a bývajúci v tejto mestskej časti v podnájme s týmto krokom súhlasí, tvrdí, že toto je politika mesta a nemá s tým žiadne problémy, verejný priestor má patriť predovšetkým tým, čo tu platia dane. Prenajal si garáž za 80 eur mesačne a nenadáva: "Toto mesto ma platí, trvalý pobyt si tu nechcem vybavovať, raz sa chcem vrátiť domov, tak si musím zaplatiť." 

Jediné, čo v Petržalke zlyháva je,  že mimobratislavské autá sa zrazu presunuli na magistrátne ulice a tak rapídne sa zhoršila dopravná situácia. Ale to je "tradičný" postup magistrátu, mestské časti spúštajte parkovacie politiky, my sme zatiaľ nič moc nevymysleli, ale keď ich vy všetky mestské časti spustíte, odovzdáte nám agendu a my voličom v roku 2021 budeme ukazovať, akí sme úspešní, čo sme vymysleli a čo sme dokázali. Že som zas nespravodlivý? Denno-denne vidím magistrátnu ulicu tesne pri Prezidentskom paláci zaprasenú výhradne autami s mimobratislavskými poznávacími značkami a ľudí z najbližšej Štefánikovej ulici ako si u súkromníka prenajímajú parkovacie miesta za 70 eur mesačne (konkrétne na čísle 31 a 33) vychádza mi len jedno: niekomu na Brartislavčanoch naozaj záleží, inému vôbec nie. 

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo