Dúhový New York a najmenší v ňom

Dúhový New York a najmenší v ňom

Ohúrila ma rozsiahla a dokonalá marketingová kampaň, do ktorej sa obliekol New York v júni 2019. Prajem im, aby využili svoj potenciál prenikať do myslenia a cítenia ľudí a nadchli ich pre vyššie ciele. Mohli by začať láskou a toleranciou k najmenším členom ľudskej rodiny.

Pred pár mesiacmi sme boli s manželom a Vincentom v Amerike. Napriek tomu, že mnohé vybledlo, iné sa akoby vyjasnilo. Konkrétne rozkvitnuté dúhy a rozkliknutá stránka potratovej kliniky.

Prvý deň sme brázdili ulice s ročným synom v kočíku, pretože ten metro bojkotoval. „Jéééj, svadobný salón“ kričím na môjho drahého. Chcela som sa pozrieť dnu, no zmiatli ma obrovské fotky dvoch nádherných zamilovaných žien tisnúcich sa k sebe v bielych šatách. Následne nás to začalo bombardovať. Veselé Smartfóny zoradené vo farbách dúhy,  figuríny vo výkladoch v dúhových tričkách, „Pride menu“ v reštauráciách, plagáty „Pride Eucharistia“ vyvesené na plote kostola, dúhový balzam na pery a dúhový šalát na obed. Ocitli sme sa tam v mesiaci a dokonca i v týždni, keď sa schyľovalo k Hrdému pochodu LGBTQ komunity. Kto ma pozná, vie, že nemám nič proti ľuďom s inou orientáciou. Zarazila ma masívna marketingová kampaň, geniálna a najlepšia, akú som v živote zažila. Museli ňou tiecť peňažné zdroje ako rieky. Kým sme prešli ulicou 5th Aveniu, boli sme „zdúhovaní“. Každý výklad sa vystatoval, že oni sú výnimoční a my sme tí všední. Oni sú farební, my sme šediví. Oni sú zábavní, my suchopárni. Oni majú čas, my máme deti. Na chvíľu sme mali pocit, akoby sme do toho dokonale nastajlovaného sveta nepatrili, cítili sme sa out, cítili sme sa neosvojí.

Na druhý deň sme objavili obrovské trojpodlažné nákupné centrum zamerané na detský sortiment – raj pre matku na materskej. Vincent je náš tretí syn a až tam som si uvedomila, koľko toho nemáme. Ako samozrejmosť boli hojdajúce sa kreslá na kojenie s podpernými vankúšmi a dokonca celá hojdacia pohovka zhotovená rovno aj so zabudovanou detskou ohrádkou. Predstavila som si, ako sa v pokoji hojdám, dojčím a čítam New York Times, kým moje zvyšné deti potichu chrúmu tyčinku na rozvoj ich inteligencie. Keď som prešla komplexom potrieb pre batoľa, premohla ma na krátku chvíľu panika, že my si dieťa predsa nemôžme dovoliť. Pohľad na spokojného Vincenta, ktorí v tom čase ešte nechodil a nevlastnil ani len pár topánok ma ukľudnil. Kúpila som mu 5 čisto-bielych bodyčiek, ktoré bude v kombinácii s niekoľkými pármi teplákov nosiť najbližšie tri mesiace. Človek by na chvíľu uveril, že príkrmy v plastových obaloch sú nad varené zemiaky. Jedno je vyzdobené zoznamom vitamínov a šťastným detským úsmevom, kým z druhého oprašujete zeminu. Nečudo, že tu potencionálny rodič ľahko nadobudne pocit, že dieťa je príliš drahý špás.

Neskôr ten deň som si rozklikla potratovú kliniku. Vŕtalo mi to celé v hlave, či je to naozaj tak, ako som začula, že v tomto vyspelom štáte je možné ísť na potrat do deviateho mesiaca. Priala som si, aby to bol hoax. Stránky kliniky boli jednostranné, zavádzajúce a kruté. Bol to súbor poloprávd až lží zabalených v peknom obale. Tehotenstvo sa dá ukončiť dvojakým spôsobom – potratom na klinike alebo tabletkou. So skúsenosti poznám aj tretí spôsob – narodenie. Mať dieťa v mladom veku je nezodpovedné. Štatistiky ukazujú, že bude žiť v chudobe a nedoštuduje. Do 24 týždňa (to je koniec druhého trimestra) nie je ukončenie tehotenstva žiadny problém, potom vás nasmerujeme na niekoho, kto vám rád pomôže. Sme tu pre vás a môžete, ale nemusíte, o svojom rozhodnutí povedať rodičom. Dôvody na potrat boli na úrovni rozhodnutí, či si mám alebo nemám dať ostrihať vlasy. Môžete ukončiť tehotenstvo ak nechcete, aby bol váš súčasný partner otcom vášho dieťaťa. Kam až klesne niekoho sebaúcta, že spí s mužom ktorého si nevie predstaviť ako otca svojich detí. Iné dosť dobré dôvody boli, že chcete dieťa až neskôr, nevyhovuje vám prerušiť školu, narúša vám to kariérny plán, alebo sa na to necítite. Dôvod za dôvodom prečo je potrat tou správnou a zodpovednou voľbou, ale ani zmienka o post abortívnom syndróme, podpore matky v núdzi či odkaz na stránky s adopciou. Nieže by na stránke nebolo dosť miesta, pretože dúhová vlajka a rozoberanie sexuálnych orientácií od výmyslu sveta si tam svoje čestné miesto našli. Propagovanie potratov a LGBTQ agendu som nezvykla spájať, pretože mi logicky nesúvisia, preto nerozumiem ich spolužitiu na rovnakých webovkách. Myseľ sa mi vrátila k uliciam 5th Avenue, nákupnému centru detských potrieb a nášmu bosému, no šťastnému a milovanému synovi.

Čo keby New York zažil aj inú kampaň – kde by každý výklad oslavoval maličké ľudské bábätko? Bábätko na tričkách, bábätko na vlajkách, bábätko v náručí, bábätko v kostoloch, bábätko na smartfónoch, bábätko v metre, bábätko v kníhkupectvách. Čo keby financie tiekli ako rieky na podporu života najmenších členov ľudskej spoločnosti? Oslavovali by sme 12 týždňové bábätko s prštekmi a vláskami ako broskyňa. Oslavovali by sme 24 týždňové bábätko, ktoré pozná náš hlas a má mihalnice. Otravné Youtube reklami by nás bombardovali sloganmi: „Dá sa to. Máš na to. Zvládneš to. Nechaj si ma!“ Celé okolie by vysielalo správu, že dieťa nepotrebuje trojpodlažný obchodný dom plný vecí, stačí mu nežná náruč, varená mrkva a dupačky.

Ohúrila ma rozsiahla a dokonalá marketingová kampaň, do ktorej sa obliekol New York v dúhovom júni 2019. Prajem im, aby využili svoj potenciál prenikať do myslenia a cítenia ľudí a nadchli ich pre vyššie ciele. Mohli by začať láskou a toleranciou k najmenším členom ľudskej rodiny.

 

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo

Ďalšie články autora