Príklad pre pána Chromíka

Všetko čo žije, nech chváli Pána.

Všetko čo žije, nech chváli Pána.

Napadol mi nasledjúci príklad, uznávam, že riadne pritiahnutý za vlasy.

Liberálne zameraná partnerka Vášho dobrého katolíckeho priateľa sa rozhodne potratiť ich spoločné dieťa. Práve zistila, že je tehotná, konkrétne, dieťa je počaté 7 týždňov. V súčasnosti tak môže urobiť bez udania dôvodu do 12. týždňa jeho života v nej. Rozhodla sa pre potrat, lebo zistila, že je lesba a nechce žiť s vašim priateľom, ale s očarujúcou novou partnerkou. Rozhodla sa tak napriek tomu, že on so zabitím svojho dieťaťa nesúhlasí a chce sa o neho starať. V deň keď sa ona rozhoduje o potrate v NRSR hlasujú o dvoch zákonoch, ktorých, predstavme si nemožné, účinnosť by nastala skôr ako by jej stihli legálne zabiť dieťa. Jeden zákon znižuje čas, v ktorom je možné podstúpiť potrat na 6. týždeň života dieťaťa. Druhý umožňuje homosexuálom uzatvoriť registrované partnerstvo s podmienkou, aby dieťa malo právo na oboch biologických rodičov. Čo ak druhý zákon urobí ženu natoľko šťastnou, že možno nielen z donútenia ale aj s istou radosťou donosí dieťa a dá mu život a ono bude žiť a bude mať lesbickú matku, zrejme s partnerkou, ale aj s otcom. Smrť je nezvratná. Matka, lesbická partnerka, otec, každý z nás, kým žijeme máme možnosť prijať radostnú pravdu o Bohu, o svete, o sebe, a žiť v nej.

Alebo proste úplne jednoducho, ak bude, na začiatok, schválené sprísnenie potratového zákona na taký čas, v ktorom mnohé ženy ani netušia, že sú tehotné, bude zákonom zachránený život mnohým ľuďom. Čo myslíte, keď sa ich vo večnosti opýtame, či sú radi, že sa narodili na túto Zem a mali možnosť na nej žiť za cenu, že homosexuáli mali možnosť zlegalizovať svoje spolužitie a tak žiaľ inštitucionálne rozvracať kresťanské rodiny a ich hodnoty, popierať pravdu o človeku a Bohu, vydávať za normálne to, čo je zvrátené atď., čo nám na to povedia?

Je rozdiel obetovať svoj život z vlastnej vôle, inšpirovanej Bohom, pre vyšší princíp ako Kristus či Maximilián Colbe, a obetovať život cudzieho, nevinného, bezbranného. My tu nie sme na to aby sme iných definovali ako mučeníkov v zápale boja proti novodobým hrôzostrašným ideológiám. Očakávam argument typu „čo osoží človeku ak by na tejto zemi získal ale svoju dušu by stratil“, respektíve, že „hodnotu má nie len život pozemský ale oveľa väčšiu hodnotu má život večný“. Lenže to je argument voči hriešnemu jednotlivcovi, ktorý sa vzťahuje na toho, ktorému sa sprostredkúva a nie na druhých. Veď keby to tak nebolo, týmto argumentom by bolo možné “kresťansky“ ospravedlniť akékoľvek zabíjanie ľudí, pre akékoľvek dôvody, v akomkoľvek ich veku.

Myslím si, že vediete spravodlivý boj za správnu vec. Zavedenie registrovaných partnerstiev je pre spoločnosť zlé. Viem si predstaviť aké ťažké musí byť skloniť sa po mnohoročnom seba obetujúcom sa boji pred možnou Božou vôľou. Nemám právo, vzhľadom na všetko čo ste urobili v prospech rodiny, dať Vám za príklad Abrahámovu dôveru a jeho ochotu obetovať Bohu svojho tak dlho očakávaného syna Izáka. V súvislosti s Vašou spoločensky a pre rodinu prospešnou prácou a následnou výzvou voči KDH mi tento biblický obraz napadol, tak ho ponúkam na zamyslenie.

Samozrejme, že je možné byť súčasťou takej vlády, ktorá by nie len zmiernila potratový zákon, ale i neschválila registrované partnerstvá. Hrozba plynúca z potenciálnej možnosti schválenia registrovaných partnerstiev mi príde menej závažná ako hrôza z toho, že na Slovensku sa v časoch ktoré žijeme, naďalej nebudú diať žiadne podstatné kroky k väčšej spravodlivosti pre všetkých. Pripúšťam, že sa môžem mýliť.

Všetko čo žije, nech chváli Pána.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo