Terorizovanie parkovacej politiky

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Terorizovanie parkovacej politiky

V posledných dňoch prebieha na sociálnych sieťach, ale aj v elekronickej pošte terorizovanie verejnosti, mestských a miestnych poslancov, príspevkami a reakciami viacerých občianskych združení. Združení, ktoré sa doteraz nevyjadrovali k ničomu, čo Bratislavu trápi.

Zrazu sa objavili ako z anjeli z jasného neba. Cieľ je jasný - podporiť čo najrýchlejšie parkovaciu politiku mesta. Schváliť ju systémom, že už včera bolo neskoro.

Vraj tak bude v Bratislave čistejší vzduch, budú môcť občania pohodlnejšie prechádzať po chodníkoch. Mám hádať? Pochádza táto iniciatíva, od pani Benedigovej, ktorá ako makretérka sa od primátora Valla nepohne ani na krok a trvá to odvtedy ako začal svoju predvolebnú kampaň? Zaujímavé je, že tieto Znepokojené matky a im podobné občianske združenia už nezaujíma, že mesto Bratislavu brázdia stavebné stroje a to aj po uliciach kde to majú zakázané, nevadia im bikeri, ktorí už niekoľko rokov terorizujú chodcov na chodníkoch, kolobežkári, ktorí sú ešte nepríjemnejší, Výskyt všetkých menovaných sa v poslednom pol roku rapídne zvýšil. Mám si snáď myslieť, že všetci cyklisti, kolobežkári, ktorí sa rútia po chodníku sú prívržencami primátora? 

Samozrejme, každý rozumne rozmýšlajúci Bratislavčan parkovaciu politiku chce, a že nebola doteraz okamžite, je následkom toho, že predložené Všeobecné záväzné nariadenie a Štatút hlavného mesta o dočasnom parkovaní kedysi kamaráti, dnes zamestnanci primátora pripravili zle, zle, arogantne  ho aj prezentovali. Prečo? Lebo čoraz častejšie sa potvrdzuje, že tí odborníci, ktorí mali priniesť zmenu, sú partička súčasného magistrátu. Teda, nie odbornosť je na prvom mieste, ale vzťahy.

Inak neviem, kto poradil týmto jednorazovým občianskym združeniam, že zavedením parkovacej politiky sa znížia emisné zóny, Počet áut jazdiacich po Bratislave sa zvyšuje a zvyšovať bude. Najmä, ak sa budú predlžovať čakacie lehoty pre električky, ako napríklad v prípade vyťaženej električky číslo 4, ktorá už jazdí každách desať minút, namiesto šiestich. Odvôvodnenie? Prázdninový režim. Jednak, prázdniny ešte nezačali, a potom, je to jediná električka, ktorou sa Bratislavčania môžu dostať na Zlaté Piesky. Čize, ak majú v horúčave čakať na električku, ktorá prijde preplnená, pôjdu sa okúpať autom. Lebo, aby situácia nenarastala geometrickým radom, len primerane k tomu, možno by prispelo zavedenie nízko emisných zón, postavenie desiatok kilometrov elekričkových tratí - a to okamžite a razantné skrátenie intervalov spojov mestskej hromadnej dopravy. Ale na to sú potrebné desiatky miliónov eur ročne. A tie nebudú, pokiaľ sa budú naďalej vykrádať mestské akciové spoločnosti a pokiaľ vôbec budú mestské podniky fungovať ako akciové spoločnosti. Tiež by sa v budúcnosti malo uvažovať, tak ako v iných mestách, aby bol zamedzený vstup starým dieslovým autám, ktoré nespĺňajú normy. Preto som zástanca toho, aby sa parkovacia politika prijala, aby sa zapracovali všetky relevantné pripomienky, ktoré poskytli mestské časti. Konečne prestane to večné znásilňovanie platenou reklamou magistrátu. 

Mimochodom, veľmi sa mi páčilo vystúpenie občianky, ktorá sa na záver dnešného zastupiteľstva opýtala mestských poslancov, koľko z nich prišlo na zastupiteľstvo na bycikli alebo mestskou hromadnou dopravou či nebodaj pešo. Koľko? Dvaja. Zo 42 prítomných. 

P. S. Neodpustím si ešte jednu poznámku k Petrovi Netrimu, ktorí je ako biker hlavnou postavou ohľadne parkovania v Bratislave, sám si kúpil byt, v bytovke, ktorú developer rekonštruoval a namiesto bytov z nich spravil apartmány. Poviete si, veď apartmán alebo byt, je to jedno. Nie je, apartmány nemusia mať parkovacie miesta, je to kľučka, ktorá dovoľuje obísť stavebný úrad bratislavského Nového Mesta. Pekný príklad a ukážka akí sme spravodlíví a transparentní.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.
Čítať neskôr
Pre uloženie článku sa prihláste alebo sa ZDARMA registrujte.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo