Prečo doprava a parkovanie v Bratislave nebude fungovať

Prečo doprava a parkovanie v Bratislave nebude fungovať

Chcel som pôvodne komentovať novú parkovaciu politiku v Bratislave. No nemám čo. Lebo to, čo nám bolo predstavené minulý týždeň bola len predstava výberu peňazí. Momentálne za nič. Alebo, aby som nebol úplne zlý, za niečo veľmi hmlisté. Nevieme stále, ani základnú informáciu koľko má Bratislava parkovacích miest, koľko áut. Kedy sa začnú parkovacie miesta vyznačovať. Nedozvedeli sme sa ani to, či magistrát rešpektuje doterajšiu prácu mestských častí, ktoré majú svoju parkovaciu politiku rozrobenú - niektoré viac, iné menej. Či sa bude čakať na ostatné mestské časti. Začali akoby z iného konca, ako mali. Najskôr o sumách a potom postupne Bratislavčanom odkrývajú svoj zámer. Nebude to ako s mačkou vo vreci? Ale aby bolo jasné, som samozrejme za to, aby sa parkovanie v Bratislave spoplatnilo.

Ale. Nerozumiem, prečo sa v minulých dňoch nepredstavila pred kamerami 1. viceprimátorka Bratislavy, ktorej je v popise práce aj doprava v hlavnom meste. Lebo od začiatku funkčného obdobia magistrátu sa k nej vyjadruje výlučne primátor - Matúš Vallo. Predpokladám, že Tatiana Kratochvílová tam nie je preto, aby na mestskom zastupiteľstve zohrievala stoličku a tvárila sa múdro. Ja chápem primátora, že ju v podstate nechce pustiť pred kamery, iste si vždy spomeniete na jej katastrofické koktanie, keď nevedela zodpovedať základnú otázku týkajúcu sa financovanie kampane Radoslava Procházku, v čase keď roku 2014 kandidovala za jeho stranu na post primátorky. Neskôr po slabučkých prefereciach radšej odstúpila a dala svoju podporu Milanovi Kňažkovi. Ale akosi prirýchlo sa veľmi aktívne začala motať okolo kandidáta Iva Nesrovnala, keď zistila, že má najvyššie preferencie. Ako vieme, aj jej to na nieľko mesiacov pomohlo.  

Takže späť k tej doprave a niečo o pani, ktorá ju má riešiť. Tatiana Kratochvíľová sa v podstate celý život presúšala po magistráte a to dokonca vo funkcii Riaditeľky sekcie dopravy. Ako doprava celé tie roky v Bratislave vyzerá vidíte sami. A koľko projektov za tie roky nasľubovala Bratislavčanom - články v Bratislavských novinách a iných médiách sú k dispozícii. Nezrealizoval sa ani jeden. Roky plynuli a ona do zamestnania chodila ďalej. Cez politické kontakty mala blízko k vtedajším straníckym vedeniam magistrátu. V roku 2010 však nastúpil primátor Ftáčnik, síce neschopný, ale zmenili sa aj viacerí odborní pracovníci. Tak sa pani Kratochvíľová porúčala a išla sa schovať na oddelenie dopravy mestskej časti Starého Mesta čo tiež nedopadlo najlepšie. 

Roku 2014 teda kandidovala za stranu Sieť na pozíciu primátorky, z čoho sa napokon vyštverala na miesto dopravnej inžinierky hlavného mesta Bratislava. No dlho nevydržala. Ako dôvod sústavne uvádza, že sa nestotožňovala v divnými praktikami Iva Nesrovanala a že sa jej nepáčili rôzne podozrivé zmluvy na magistráte. Tie podozrivé zmluvy krtizovali viacerí protikorupční mestskí poslanci a pracovníci magistrátu, ale zostali a bojovali ďalej. Ale ona o nich nikdy bližšie nehovorila, akoby o nich nemala ani tušenie a nikdy s nimi neprišla do styku. Z magistrátu odišla a skúsila ďalšie zamestnanie. Zamestnala ju starostka Karlovej Vsi. Nie však na dlho, lebo aj odtiaľ sa vytratila. Zostal po nej pokus o parkovaciu politiku v Mestskej časti Karlova Ves. "Krajská prokuratúra vydala stanovisko podľa ktorej je udeľovanie pokút za neoprávnené parkovanie v dvoch pilotných zónach nezákonné, nakoľko odporuje princípu rovnakého zaobchádzania a nerešpektuje zákaz diskriminácie. Konkrétne sa to týka dvoch pilotných zón rezidenčného parkovania v Karlovej Vsi. Jedna je na Silvánskej ulici a druhá na Hlaváčikovej/Veternicovej. Podľa stanoviska Krajskej prokuratúry je udeľovanie pokút za neoprávnené parkovanie bez rezidenčnej parkovacej karty nezákonné. Týmto rozhodnutím sa de facto 'končia' projekty parkovania len pre rezidentov. Ak tým, ktorí budú v zóne parkovať neoprávnene, nemožno udeliť pokutu, rezidenčné zóny stratili praktický význam. Ako na upozornenie Krajskej prokuratúry zareaguje mestská časť budeme zisťovať. Jedno je isté, že 'odborní' tvorcovia pilotných projektov Táňa Kratochvílová a Michal Drotován už na úrade nepôsobia, takže problém bude musieť 'hasiť' za nich niekto iný." Napísali o jej parkovacom pokuse Bratislavské noviny (viď celý článok). Napokon sa jej posledným záchrancom sta stal starosta Záhorskej Bystrice.

Aby to nebolo všetko, posilnená politickými stranami PS-Spolu sa zozhodla kandidovať na post starostky mestskej časti Petržalka proti dlhoročnému protikorupčnému aktivistovi a mestskom poslancovi Jánovi Hrčkovi. Čoraz viac nadobúdam pocit, že tento zväzok strán zaujímavo potrebuje pretlačiť svojich ľudí všade kde sa len dá. Teda, že im nejde ani tak o odhaľovanie korucie a o to, mať v takej silnej mestskej časti ako je Petržalka toho najlepšieho - pretože inak by podporili Jána Hrčku - ale dotlačiť čo najviac a na všetkých možných pozíciach "svojich" ľudí. 

A toto je z dôvodov pre ktorý neverím, že sa niečo pohne dopredu s dopravou a parkovaním v Bratislave a to aj napriek tomu, že vidím, že tu vládne nadšenie a ochota mestských komunálnych zástupcov naozaj niečo riešiť. 

Primátor Vallo a jeho tím a strana Progresívne Slovensko urobila jednu základnú chybu: pripustili si do svojej blízkosti ľudí, niekoľkonásobných straníkov, ktorí v minulosti boli súčasťou minulých vedení mesta Bratislavy. A tí využili svoju situáciu. Pretože ak by kandidovali samostatne, ako nezávislí, nemali by šancu. Takto v tíme Vallo PS sa našli a svoje šance využili. Žiaľ, opäť raz na našu smolu.

 

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo