Havran v cirkuse

Havran v cirkuse

Keď sa liberáli obávajú o smerovanie slovenského katolicizmu, je všetko v poriadku. Keď liberáli naopak chvália “nové” smerovanie kresťanskej demokracie, udialo sa v nej niečo vážne. Nedá sa reagovať na každý nenávistný komentár na adresu Katolíckej cirkvi, pretože to je údel Cirkvi, byť nenávidená  hriešným človekom, ako zrkadlo jeho hriešnosti. Keď dal Herodes sťať Jána Krstiteľa, neurobil tak preto, lebo ukazoval na farizejov a hriešny ľud, ale preto, lebo pri pohľade na neho, počul vlastný hriech cudzoložstva. Kvôli akým hriechom stínajú Mariána Kuffu herečky, komentátori a protestantskí teológovia v čoraz väčšom počte, vedia len oni. Michal Havran dlhé roky študoval protestantskú teológiu vo Francúzsku. Dáva nám aj  francúzskym prízvukom v slovenčine najavo, že bol v ďalekom svete. Pri štúdiu teológie, musel veľa čítať Nový zákon. Ten Nový zákon, ktorý z vnuknutia Ducha Svätého zostavila ranná katolícka Cirkev a za ktorý zomierala. Dnes teológ, spisovateľ, filozov a politik, ktorý vo voľbách do Európskeho parlamentu dostal 0,28%, konštatuje, že kňaz Svätej katolíckej cirkvi nevie, čo je kresťanstvo. Nedáva žiaden argument prečo, ale iba konštatuje. Je to akoby čitateľ knihy vysvetľoval autorovi, o čom je kniha, ktorú napísal. Praví liberáli nenávidia kresťanstvo. Sú militantní a kresťanstvo, čo má svojho ducha, obsah a je verné svojmu poslaniu, chcú vymazať zo zemského povrchu. Francúzska revolúcia, ktorá mala byť oslavou bratstva, rovnosti a slobody sa stala masovými krvavými jatkami na nevinnom katolickom obyvateľstve a duchovenstve. Nemusíte študovať žiadnu teológiu, aby ste v modernej spoločnosti vedeli, že napríklad vysmievať sa Indom, že sa kúpu v rieke a považujú to za náboženský akt, by bolo primitivizmom a nadradenosťou. Rovnako, ako vysmievať sa protestantom, že existuje vyše 20 000 cirkevných zborov a každý hovorí, že je produktom Ducha Svätého. Hovoriť katolíkom o modloslužobníctve a “bábike z Dráčika” patrí do tejto istej kategórie.  Ak je modloslužbou znázornenie čohokoľvek a kohokoľvek, tak potom je modloslužbou aj to, že Havran má v pase vlastnú fotku. Havran vie, že katolíci sa nemodlia nikdy k Panne Márii alebo k svätým, ale na ich orodovanie, teda príhovor. Je to podstatný rozdiel a detail. Diabol je vždy skrytý v detailoch. Príhovor je napríklad to, čo žiada Havran od katolíckeho duchovenstva - aby umlčali otca Kuffu. Havran nejde priamo za Kuffom, aby bol ticho, ale prihovára sa u iných. Liberáli akceptujú kresťanstvo, pokiaľ je tiché, neškodné a zahnaté v kúte. Ak je neškodné, je prijateľné, taká milá rozprávka. Pekné dramatické príbehy. Spojenectvo liberálov a “kresťanskej demokracie” na Slovensku, je toho najlepším dôkazom. Neriešme podstatu a rozumieme si. Ak ste na jedno použitie, ak nič nežiadate, ste v partii. Inak ste extrémisti.

Havran nazval Mariána Kuffu človekom, ktorý si o sebe myslí, že je slovenským Jánom Krstiteľom. Nikdy a nikde sa Marián Kuffa takto nevyjadril. Pravda je skôr taká, že Havran samotný v ňom vidí slovenského Jána Krstiteľa a to je už iná optika. Nedávno som prirovnal Mariána Kuffu k arcibiskupovi Sheenovi, o ktorom pre zmenu iní hovoria, že je Jánom Krstiteľom Ameriky. Sheen bol najsledovanejším duchovným Ameriky a na základe sledovanosti jeho kázni, mu televízie na vysielacích právach, v dnešných dolároch, vyplatili približne 130 miliónov. Biskup Sheen tieto peniaze rozdal chudobným. Keď sa ho pýtali, čoho sa najviac v živote obáva, povedal, že smrti v jednom jedinom smrteľnom hriechu, pretože jeden smrteľný hriech má väčšiu váhu, ako všetky dobré skutky v živote. Smrť v jednom jedinom smrteľnom hriechu navždy maže nádej na nebo. Mariána Kuffu som duchovne začal sledovať potom, čo na otázku od novinára Kordu, čoho sa v živote najviac obáva, povedal - smrti v smrteľnom hriechu, pretože smrteľný hriech je, ako znamienko mínus pred číslicou a všetky dobré skutky dostanú toto mínus. O tom je kňaz katolíckej cirkvi. Povedať veriacemu ľudu holú, nemennú pravdu. Byť dobrodincom je len plus, za predpokladu, že ako kňaz nezanedbáva to prvotné. Každý si z toho následne môžeme slobodne zobrať, čo chce. Jeho povinnosťou je však povedať všetko a pravdivo. A to aj keď ho za to budú posielať do cirkusu. Arcibiskup Sheen jednej známej osobe, ktorá mu povedala, že je katolíčka ale…, odpovedal, že byť katolíkom sa dá byť iba na 100 percent, inak ním nie ste. Buď akceptujete všetky dogmy a pravdy alebo stojíte mimo. Katolíkom sa nedá byť na 93%, 80%, ani 99%. Všetko alebo nič. Liberáli, keď nemajú argumenty, chcú všetkých umlčať, dať náhubkové zákony na všetkých. Havran obvinil otca Kuffu z « schizmy. » Len tak, bez jedného argumentu. Istanbulský dohovor nie je súčasťou dogiem ani katechizmu. Liberáli by radi videli Cirkev len ako dobrú neziskovku, ktorá sa stará len o chudobných, ľudí na okraji spoločnosti. Na západe veľa očakávajú od Cirkvi, že dopomôže zvýšiť recykláciu plastových fliaš. Ak by toto bola Cirkev, vtedy sa ľahko bude dať bagatelizovať, že v podstate nerobí nič extra, veď toto robia aj iní, aj pán Okruhlica. Keď však robí to, na čo ju Ježiš založil, treba ju poslať do cirkusu. Obviniť kňaza katolíckej cirkvi zo schizmy, je ešte vážnejšie ako z vraždy. Schizma by bola, keby hlásal Marián Kuffa čokoľvek, čo by bolo v rozpore s Katechizmom katolíckej cirkvi a zjavenými dogmami. Napríklad, že Panna Mária nie je bohorodička. Pretože z toho by vyplývalo, že buď neporodila Ježiša alebo Ježiš nebol Bohom. Všetko má svoj význam a miesto v Božom pláne. Aj Havranov komentár. Treba veriť, že v spoločnosti a v politike si čoraz viac kresťanských demokratov začne uvedomovať, že liberalizmus a kresťanstvo jednoducho nejdú dokopy. Fungovať to môže, len ako podvod na ľuďoch a zrada kresťanskej identity.

Pozrieť diskusiu

Fungujeme vďaka finančnej podpore našich čitateľov a pravidelných podporovateľov. Ďakujeme.

Podporte nás aj vy, aby sme vám mohli priniesť ďalšie kvalitné články.

Podporiť pravidelnou sumou Podporiť jednorazovo